Grandstream UCM6200. Параметры соединения и формат данных SMDR/CDR


Данные ниже соответствуют только программе Advanced PBX Data Logger и могут быть не применимы для других программных продуктов.

PBX Settings

You can easily change the setting using the web interface.
1. Open your favorite browser.
2. Navigate to the http://192.168.0.10/ (replace the IP address with the address of your PBX)
3. Login as Administrator.
4. Select CDR → API Configuration from the left side menu.
5. Change the settings as showed below.
6. (Optional) For better securty you may specify the permitted IP address of the computer where our software is be installed (e.g. 192.168.0.10).

CDR. API configuration

Configuring PBX Data Logger

1. Advanced PBX Data Logger must be configured to the HTTP(S) client mode and specify the target URL address of your PBX (see example below): "https://cdrapi:cdrapi123@192.168.0.10:8443/cdrapi". The port number should match the value from the CDR settings above. The URL may also include the port number, login and password.

HTTP Client Mode

https://cdrapi:cdrapi123@192.168.0.10:8443/cdrapi

https://cdrapi:cdrapi123@192.168.0.10:8443/cdrapi

2. The corresponding data query and parser plugin must be selected on the "Modules" page.

Modules

Grandstream UCM6200

Grandstream UCM6200

3. Click on the "Setup" button near the data query plugin and configure the polling interval (30 seconds by default).

Poll interval

Данные, извлекаемые PBX Data Logger

ОписаниеТип данныхИмя колонки
Record IDstringFLAG1
Код абонентаstringACC
Набранный номерstringDIALED_PHONE
Вызывающий телефонstringCALLER_PHONE
Тип звонкаstringCALL_TYPE
Исходный channelstringSRC_CH
Конечный channelstringDEST_CH
НаправлениеstringDIRECTION
Caller namestringFLAG2
Charged user IDstringEXT
ЛинияstringTRUNK
Время звонкаdatetimeCALL_TIME
Длительность звонка (с)integerCALL_DURATION_S
Длительность звонкаdatetimeCALL_DURATION
Ожидания ответаdatetimeRING
DispositionstringFLAG3
Unique IDstringFLAG4
User fieldstringFLAG5
СлужбаstringFLAG6
Action ТипstringFLAG7

Интересуют отчеты об использовании АТС?

Мы предлагаем утилиту PBX Reports с разнообразными ручными и автоматизированными отчетами, с возможностью вывода на печать, в файлы Excel или PDF, или отправкой по электронной почте, встроенный веб-сервер, и другие возможности. Смотрите тут

Нужна история звонков в базе данных?

Это стандартная функция нашего логгер, который получает и экспортирует данные SMDR или CDR в реальном времени в вашу базу данных. Проследуйте по ссылке

Замечание: Продукты и компании, указанные здесь используются только для обозначение и идентификации и могут быть торговыми и/или зарегистрированными марками соответствующих компаний.