bg

Avaya (Customized Output Format ACM 4.0+). Параметры соединения и формат данных SMDR/CDR


Данные ниже соответствуют только программе Advanced PBX Data Logger и могут быть не применимы для других программных продуктов.

Avaya Communication Manager 4.X

1. Change node-name ip and add a new entry that hosts our PBX Data Logger application.
2. Change ip-services add a new entry of CDR1, and fill out the rest of the values. If you go to page three, you may need to set the "Secure" or "Reliable" option to N.
3. Change system cdr and setup the link how you want it outputted.
4. Disable the switch for "Legacy" output.
5. Our software expects date in MMDDYY format if nothing else is specified explicitly.

Our software does not support Reliable Session Protocol. You need to select another protocol type in your PBX

Avaya Call Manager v4+. Customized format.

This parser is designed for the following customized format.

Customized Output Format

Date format

The parser expects date in MMDDYY format (month/day/year).

Notes

In the Avaya Communication Manager (ACM) world, a device on the PBX needs to be specified that the CDR stream towards the logger goes out on. This can be a 'CLAN' card (a dedicated Avaya proprietary circuit back for network connectivity) or, in newer versions of Avaya Communication Manager, it can be 'Processor Ethernet' (the network interface of the code CM server).

As it turns out, in ACM 5.2.1 SP15 and to a certain level also in ACM 6.0.1. SP5 (these were the only versions we tested it on), when using Processor Ethernet for the CDR stream, it is not stable. ACM 5.2.1 dropped it a log (every 30 or so minutes) while ACM 6.0.1 dropped it about once a day.

Moving the CDR stream to a CLAN card fixed it. In ACM 6.2, it seems to be running stable on Processor Ethernet. It seems Avaya made some improvements between ACM 5.2.1, ACM 6.0.1 and finally resolved all issue in ACM 6.2.

Выбор правильного модуля-парсера для Avaya (Customized Output Format ACM 4.0+)

Выбор парсера для Avaya (Customized Output Format ACM 4.0+). Параметры соединения и формат данных SMDR/CDR для PBX Data Logger

Avaya (Customized Output Format ACM 4.0+)

Avaya (Customized Output Format ACM 4.0+)

Данные, извлекаемые PBX Data Logger

ОписаниеТип данныхИмя колонки
Время звонкаdatetimeCALL_TIME
Длительность звонка (с)integerCALL_DURATION_S
Condition codestringCALL_TYPE
НаправлениеstringDIRECTION
Access code usedstringFLAG1
Access code dialedstringFLAG2
Набранный номерstringDIALED_PHONE
Вызывающий телефонstringCALLER_PHONE
РасширениеstringEXT
Код авторизацииstringAUTH
Incoming circuit IDstringFLAG4
Outgoing circuit IDstringFLAG5
Код абонентаstringACC
Incoming Линия codestringTRUNK
FRLstringFLAG6

Интересуют отчеты об использовании АТС?

Наша утилита PBX Reports предлагает различные ручные, запланированные и email-отчеты, включает встроенный веб-сервер и многое другое. Вы можете настроить свою систему учета вызовов для Avaya (Customized Output Format ACM 4.0+). Попробуйте нашу программу PBX Reports с отчетами

Нужна история звонков в базе данных?

Наша программа-логгер, по умолчанию, фиксирует и экспортирует данные SMDR или CDR в реальном времени, отправляя их в вашу базу данных. Посмотрите нашу статью о записи истории звонков в базу данных

Похожие на Avaya АТС

Быстрый переход к настройкам подключения для других АТС и форматов данных ↴

Замечание: Продукты и компании, указанные здесь используются только для обозначения и идентификации, и могут быть торговыми и/или зарегистрированными марками соответствующих компаний.