bg

Avaya (Customized Output Format Call Center). Параметры соединения и формат данных SMDR/CDR


Данные ниже соответствуют только программе Advanced PBX Data Logger и могут быть не применимы для других программных продуктов.

Avaya Communication Manager 4.X

1. Change node-name ip and add a new entry that hosts our PBX Data Logger application.
2. Change ip-services add a new entry of CDR1, and fill out the rest of the values. If you go to page three, you may need to set the "Secure" or "Reliable" option to N.
3. Change system cdr and setup the link how you want it outputted.
4. Disable the switch for "Legacy" output.
5. Our software expects date in MMDDYY format if nothing else is specified explicitly.

Our software does not support Reliable Session Protocol. You need to select another protocol type in your PBX

Launch the Avaya Site Administration software and go to the "CDR Parameter Settings;" tab to configure the CDR format. Please have a look at a record length when you finish setup.

Customized CDR format

Execute the "change system-parameters special-applications" command to configure custom options. With this option enabled, the PBX will output a call duration with seconds and the full 4-difit year.

Call time length customization

The following option allows you to create a unique ID for each call (UCID).

  1. Create Universal Call ID (UCID) - set to Y
  2. UCID Network Node ID - specify any unique value (for example, if you have five PBXs, you may use numbers 1..5).
  3. Copy UCID - set to Y (use the same UCID for transit calls and conferences)

Enable universal call ID

On the page 11, set the "Expert Agent Selection" parameter to Y.

Expert agent selection option

On the page 13, set the "Send UCID to ASAI" parameter to Y.

Send UCID to ASAI

Finally, execute the "save trans all" command.

Выбор правильного модуля-парсера для Avaya (Customized Output Format Call Center)

Выбор парсера для Avaya (Customized Output Format Call Center). Параметры соединения и формат данных SMDR/CDR для PBX Data Logger

Avaya (Customized Output Format Call Center)

Avaya (Customized Output Format Call Center)

Данные, извлекаемые PBX Data Logger

ОписаниеТип данныхИмя колонки
Время звонкаdatetimeCALL_TIME
Длительность звонка (с)integerCALL_DURATION_S
Condition codestringCALL_TYPE
НаправлениеstringDIRECTION
Идентификатор вызоваstringFLAG3
Набранный номерstringDIALED_PHONE
Вызывающий телефонstringCALLER_PHONE
РасширениеstringEXT
Access code dialedstringFLAG1
Access code usedstringFLAG2
Линия codestringTRUNK
Код авторизацииstringAUTH
VDN Расширение numberstringACC
FRLstringFLAG6
Incoming circuit IDstringFLAG4
Outgoing circuit IDstringFLAG5
Признакs (feature, Tsc, Res)stringFLAG7
Feature ПризнакstringFEAT_FLAG
Tsc ПризнакstringTSC_FLAG
Res ПризнакstringRES_FLAG

Интересуют отчеты об использовании АТС?

Мы предоставляем утилиту PBX Reports, которая включает различные ручные, запланированные и email-отчеты, встроенный веб-сервер и другие функции. Внедрите свою систему учета вызовов для Avaya (Customized Output Format Call Center). Попробуйте нашу программу PBX Reports с отчетами

Нужна история звонков в базе данных?

Эта стандартная функция позволяет программе принимать и экспортировать данные SMDR или CDR в реальном времени непосредственно в вашу базу данных. Посмотрите нашу статью о записи истории звонков в базу данных

Похожие на Avaya АТС

Avaya (Customized Output Format ACM 4.0+)
Avaya (Customized Output Format ACM 6.0+)
Avaya (Enhanced Unformatted Output Format ACM 4.0+)
Avaya (Expanded Output Format ACM 4.0+)
Avaya (Printer Output Format ACM 4.0+)

Быстрый переход к настройкам подключения для других АТС и форматов данных ↴

Замечание: Продукты и компании, указанные здесь используются только для обозначения и идентификации, и могут быть торговыми и/или зарегистрированными марками соответствующих компаний.