Avaya (Customized Output Format Call Center). Параметры соединения и формат данных SMDR/CDR
Данные ниже соответствуют только программе Advanced PBX Data Logger и могут быть не применимы для других программных продуктов.
Avaya Communication Manager 4.X
1. Change node-name ip and add a new entry that hosts our PBX Data Logger application.
2. Change ip-services add a new entry of CDR1, and fill out the rest of the values. If you go to page three, you may need to set the "Secure" or "Reliable" option to N.
3. Change system cdr and setup the link how you want it outputted.
4. Disable the switch for "Legacy" output.
5. Our software expects date in MMDDYY format if nothing else is specified explicitly.
Our software does not support Reliable Session Protocol. You need to select another protocol type in your PBX
Launch the Avaya Site Administration software and go to the "CDR Parameter Settings;" tab to configure the CDR format. Please have a look at a record length when you finish setup.
Execute the "change system-parameters special-applications" command to configure custom options. With this option enabled, the PBX will output a call duration with seconds and the full 4-difit year.
The following option allows you to create a unique ID for each call (UCID).
Create Universal Call ID (UCID) - set to Y
UCID Network Node ID - specify any unique value (for example, if you have five PBXs, you may use numbers 1..5).
Copy UCID - set to Y (use the same UCID for transit calls and conferences)
On the page 11, set the "Expert Agent Selection" parameter to Y.
On the page 13, set the "Send UCID to ASAI" parameter to Y.
Finally, execute the "save trans all" command.
Выбор правильного модуля-парсера для Avaya (Customized Output Format Call Center)
Avaya (Customized Output Format Call Center)
Avaya (Customized Output Format Call Center)
Данные, извлекаемые PBX Data Logger
Описание
Тип данных
Имя колонки
Время звонка
datetime
CALL_TIME
Длительность звонка (с)
integer
CALL_DURATION_S
Condition code
string
CALL_TYPE
Направление
string
DIRECTION
Идентификатор вызова
string
FLAG3
Набранный номер
string
DIALED_PHONE
Вызывающий телефон
string
CALLER_PHONE
Расширение
string
EXT
Access code dialed
string
FLAG1
Access code used
string
FLAG2
Линия code
string
TRUNK
Код авторизации
string
AUTH
VDN Расширение number
string
ACC
FRL
string
FLAG6
Incoming circuit ID
string
FLAG4
Outgoing circuit ID
string
FLAG5
Признакs (feature, Tsc, Res)
string
FLAG7
Feautre Признак
string
FEAT_FLAG
Tsc Признак
string
TSC_FLAG
Res Признак
string
RES_FLAG
Интересуют отчеты об использовании АТС?
Мы предлагаем утилиту PBX Reports с разнообразными ручными и автоматизированными отчетами, с возможностью вывода на печать, в файлы Excel или PDF, или отправкой по электронной почте, встроенный веб-сервер, и другие возможности. Смотрите тут
Нужна история звонков в базе данных?
Это стандартная функция нашего логгер, который получает и экспортирует данные SMDR или CDR в реальном времени в вашу базу данных. Проследуйте по ссылке
Замечание: Продукты и компании, указанные здесь используются только для обозначение и идентификации и могут быть торговыми и/или зарегистрированными марками соответствующих компаний.